پروژه،سمینار و کارآموزی مدیری،مهندسی و پزشکی سایا درسباز

سمینار استراتژی بنگاه مادر و نحوه ارزش آفرینی سازمان های مادر

استراتژی بنگاه مادر و مزیت مادری

پژوهشی که این تحقیق بر آن مبتنی است،چنین بیان می دارد که هر چند برخی از شرکت های چند کسب و کاره،استراتژی هایی دارند که ارزش آفرینی چشم گیری دارند.ولی اکثریت قابل توجهی از این شرکت ها چنین نیستند،یعنی بیشتر آنها نابود کننده ارزش هستند.

 استراتژی بنگاه مادر چیست؟

استراتژی بنگاه مادر باید راهنمای تصمیمات در سطح بنگاه مادر باشد،همچنان که استراتژی کسب و کار باید راهنمای تصمیمات در سطح کسب و کار باشد.

سؤالاتی که در تصمیمات بنگاه مادر با آن مواجه اند:

  • بنگاه مادر باید منابع خود را در چه کسب و کارهایی و به کدام یک از روش های مالکیت شرکت های هلدینگ یا سهام اقلیت،سرمایه گذاری مشترک یا پیمان ها سرمایه گذاری کند.

  • بنگاه مادر چگونه باید کسب و کارهای مرتبط را تحت کنترل یا نفوذ خود درآورد، و چگونه با آنها رابطه داشته باشد؟

سازمان مادر چیست؟

سلسله مراتبی از بنگاه مادر که مسئول اتخاذ تصمیم ها در مورد استراتژی بنگاه مادر است را سازمان مادر می نامیم.

چرا سازمان مادر باید وجود داشته باشد؟

چون کسب و کارهای گرد هم آمده تحت مالکیت سازمان مادر نسبت به حالت موجودیت مستقل خود بهتر عمل می کنند، و این که سازمان مادر آنقدر ارزش ایجاد می کند که بتواند هزینه های خود را جبران نماید.

مزیت مادری چیست؟

شالوده تصمیمات بنگاه شرکت های موفق چند کسب و کاره است و آنها را از رقبایی که موفقیت کمتری دارند،متمایز می کند.

اجتناب از نابودی ارزش

علی رغم ارزش زیادی که یک سازمان مادر می تواند خلق کند،خطر امکان نابودی ارزش به موجب برخی از جنبه های مادرانه آن همواره وجود دارد.

 

بدون ویژگی های مادرانه مناسب حتی استراتژی بنگاه مادری که بر فرصت های بزرگ مادرانه هدفگذاری کرده باشد،شکست خواهد خورد.

 

سمینار استراتژی بنگاه مادر و نحوه ارزش آفرینی سازمان های مادر به صورت پاورپوینت اماده ارائه می باشد.


دسته بندی: مدیریت – بازاریابی

 

تهیه و تنظیم: دانشجوی کارشناسی ارشد

 

فرمت: قابل ویرایش

 

قیمت: 4300

 

تعداد اسلاید: 22

 

دانلود پاورپوینت کراس هلدینگ